مطربو المهرجانات يطلقون حملة دعم لـ عصام صاصا

اعلام 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

أطلق مطربو المهرجانات، ومحبي عصام صاصا حملة لدعمه، المتهم بالقتل الخطأ بعد وفاة مواطن دهسه بسيارته أعلى الطريق الدائري ناحية قسم شرطة الطالبية، وجاءت الحملة تحت شعار "عصام صاصا مش مجرم".

وأطلق محبي عصام صاصا وزملائه من نجوم المهرجانات الحملة بعد الشائعات التي ترددت بسجن "صاصا" وثبوت تعاطيه المخدرات.

الحملة جاءت بنشر صورة عصام صاصا مع عبارة مكتوبة عليها "عصام صاصا مش مجرم" وشارك في الحملة عدد من مطربي المهرجانات منهم حمو بيكا وحودة بندق.

وكانت جهاد أحمد، زوجة مطرب المهرجانات عصام صاصا، قد دافعت عن زوجها حيث نفت سجنه 7 سنوات، أو أن نتيجة تحاليل تعاطيه المخدرات قد ظهرت إيجابية.

قالت "محمد" عبر خاصية القصص القصيرة على حسابها الرسمي بموقع الصور والفيديوهات "إنستجرام": "عصام مخدش 7 سنين ومفيش حكم أصلا، بتقولوا عصام كان شارب ولحد دلوقتي نتيجة التحليل مظهرتش مكتوب فيها أي".

أشارت: "حاسه أن شوية وهتطلعوه إرهابي وسارق فلوس الناس ولا عشان إحنا مش بنرد تقولوا أي كلام مهو محدش هيطلع يكذبنا.. متقلقوش هانت بس كل واحد عمل فيلم من دماغه ميرجعش يزعل الحساب يجمع".

أشارت: "عصام مش قادر يطلع يرد من الأذى النفسي اللي هو فه قدروا دا وافهموا هو مش عاجز أن هو يرد بس مش قادر مفيش طاقة.. معانا كل الإثباتات أن الحادثة قتل خاطئ وفي شهود للحادثة".

أردفت: "بس جوزي تعبان كل ما يجي يكلم مع حد يفتكر موقف ينهار ويعيط مش لازم بقى يطلع شوفوا يا جماعة أنا مكسور إزاي شفوني وأنا مدمر، عيب اللي بتعملوه ربنا ما يحطكوا في اللي هو فيه".

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق